Od dwóch lat na stałe jesteśmy w Katowickim Spodku i nowym Centum Kongresowym MCK. Jak na Śląsk samo centrum wydarzeń. 

Niestety prócz niezaprzeczalnych korzyści z tej lokalizacji to po każdej imprezie chodzę sfrustrowany. W MCK i Spodku odbywa się rocznie ponad 500 imprez a po każdej z nich wywożone są tony śmieci. Okna naszych biur nie wychodzą na śmietnik ale każdorazowo plac manewrowy pod MCK zamienia się w jedno wielkie składowisko odpadów. 

Kto za to odpowiada ?

My ludzie oczywiście ! Ale to bardzo dalekie uogólnienie. Właściciel i operator obiektu nie ma z tym nic wspólnego to przecież klienci zamawiają usługę wywiezienia dekoracji stoiska, które służyło od jednego do góra czterech dni. DRAMAT !

Jako Event Concept możemy powiedzieć, że my akurat mamy czyste sumienie. Albo prawie czyste. Co z tego ?, skoro jesteśmy mniejszością w mniejszości. 

Oferowane przez nas usługi i produkty do nich wykorzystywane nie generują dodatkowego śladu węglowego niż ten, który powstał przy ich produkcji. Dodatkowo wykorzystujemy je nieprzerwanie od wielu lat przy różnych projektach nie dobijając tym samym naszej planety. 

Dla przykładu opublikuję dane dotyczące naszych dwóch projektów;

I Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości - Organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Projekt studia telewizyjnego podczas ostatniego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach został w 100 % przemyślany pod kątem koncepcji „zero waste”. Udało się przekonać Grupę PTWP do poniesienia na początku większych kosztów przygotowania, które zaowocują sporymi oszczędnościami w przyszłości oraz nie zanieczyszczą dodatkowo naszej planety. Więcej informacji znajdą Państwo na naszej stronie w zakładce realizacje.

Jedyne śmieci, które faktycznie się pojawiły to taśma dwustronna. Jak na razie tego nie przeskoczymy. Zużyta wykładzina jest przez nasz dział techniczny ponownie wykorzystywana w obszarach mniej widocznych. Na pewno nie trafia do kontenera po 3 dniach.

II Dziennik Rzeczpospolita

Do niedawna pracowaliśmy dla wydawcy Dziennika Rzeczpospolita Grupy Gremi Media.

Przez 4 lata w Katowicach oraz Krynicy realizowaliśmy rownież zasadę "zero waste". W oparciu o technologie HMS easy stretch przygotowywaliśmy eleganckie wnętrza salonu Rzeczpospolitej w Krynicy na powierzchni 225 m2 plus 140 m2 tarasu oraz wysublimowane miejsce spotkań podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego. W każdym przypadku nie było jakichkowiek odpadów związanych z budową i aranżacją. Jedyny odpad podobnie jak w przypadku PTWP to taśma dwustronna oraz wykładzina. Byliśmy jedyną firmą w Krynicy, której śmieci pozostawione w kontenerze do utylizacji mieściły się w dwóch workach 240 litrowych.

Jeżeli chodzi o wykładzinę to przymierzamy się do wdrożenia wykładzin wielorazowego użytku, których nie trzeba przyklejać do podłoża. Wtedy 100% "zero waste" będziemy mieć zapewnione. 

Tylko czy kogoś to w ogóle interesuje ? 

Czy ktoś się nad tym zastanawia?

Może jak ktoś ma dzieci, szybciej jest w stanie zareagować. W końcu to o ich przyszłość na naszej planecie chodzi.

Odpowiadając na pytanie z niniejszego artykułu. Nie znaleźliśmy wiążących danych. Na szczęście za naszą zachodnią granicą duże ośrodki wystawiennicze podają do publicznej wiadomości kubaturę śmieci w ujęciu rocznym.

Dane są zatrważające. Mam nadzieję, że to dobry prognostyk aby w końcu pomyśleć !

03
Wrz

Czy w branży eventowej oraz wystawienniczej, ktoś liczy koszty zanieczyszczenia środowiska ?

Od dwóch lat na stałe jesteśmy w Katowickim Spodku i nowym Centum Kongresowym MCK. Jak na Śląsk samo centrum wydarzeń. 

Niestety prócz niezaprzeczalnych korzyści z tej lokalizacji to po każdej imprezie chodzę sfrustrowany. W MCK i Spodku odbywa się rocznie ponad 500 imprez a po każdej z nich wywożone są tony śmieci. Okna naszych biur nie wychodzą na śmietnik ale każdorazowo plac manewrowy pod MCK zamienia się w jedno wielkie składowisko odpadów. 

30
Sie

Kiedy organizacja imprez firmowych osiąga nowy poziom

Dawniej organizacja eventów firmowych sprowadzała się do zapewnienia uczestnikom miejsca siedzącego lub stojącego i drobnego poczęstunku. Dzisiaj organizacja eventów firmowych to o wiele bardziej złożony proces, który wymaga pomocy profesjonalnej agencji eventowej. Czego możemy się spodziewać korzystając z usług dobrego kreatora wydarzeń firmowych?

28
Sie

Dlaczego samodzielna organizacja eventów przypomina walkę z wiatrakami?

Uczestnicząc w dużym evencie często nie zdajemy sobie sprawy jak skomplikowana jest organizacja takiego przedsięwzięcia – od uzyskania stosownych pozwoleń, przez zapewnienie obstawy medycznej wydarzenia, aż po content samego eventu. W praktyce bardzo często okazuje się, że po obsłużeniu wszystkich formalności pozostaje nam stosunkowo niewiele czasu na dopracowanie zawartości merytoryczno-artystycznej wydarzenia.